Maślankowe ciasto z agrestem i czarną porzeczką

W minionym tygodniu od mojej sąsiadki dostałam miseczkę agrestu i czarnej porzeczki. Z większości porzeczek zrobiłam dżem, ale agrest musiał wylądować w placku 🙂 

Świetny przepis na wilgotne i bardzo puszyste ciasto znalazłam TUTAJ, dodatek kwaśnych owoców i słodka kokosowa kruszonka to połączenie doskonałe. Nic dziwnego, że w ciągu jednego weekendu robiłam je już dwukrotnie. 

Polecam serdecznie ! 


Składniki :

( blacha o wymiarach 22×33 cm ) 

1 szklanka maślanki ( 250 ml )

2,5 szklanki mąki pszennej

3 jajka

3/4 szklanki cukru

2 łyżeczki proszku do pieczenia 

0,5 szklanki oleju

300g agrestu

100g czarnej porzeczki

Kruszonka :

3 łyżki wiórków kokosowych

3/4 szklanki mąki

100g masła

0,5 szklanki cukru

Sposób przygotowania :

Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę. Nie przerywając ubijania dolewamy maślankę i olej. 

Do masy jajecznej wsypujemy przesianą mąkę oraz proszek do pieczenia. Łączymy. 

Ciasto przelewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, wyrównujemy. Na cieście układamy umyte i oczyszczone z szypułek owoce. 

Składniki kruszonki łączymy razem tworząc okruchy. Gotową kruszonkę wysypujemy na wierzch ciasta. 

Całość pieczemy w 180ºC przez 45 minut. 


Smacznego ! 

Dodaj komentarz