Babka z masłem orzechowym i czekoladą

Miałam jeszcze trochę poczekać z przepisami na Wielkanoc, ale już nie mogę się powstrzymać 🙂 Słońce świeci za oknem, ptaki radośnie ćwierkają i wszędzie gdzie nie spojrzę tam kurczaki, zajączki, koszyczki, pisanki…. tak więc, zaczynam. Pierwszym przepisem na tegoroczne Święta Wielkanocne jest babka. Wierzcie mi, tak wilgotnej i puszystej jednocześnie babki nie jadłam nigdy ! Po za tym połączenie czekolady i masła orzechowego to poezja ! Na pewno upiekę ją na te Święta, Wam również to polecam 🙂

Przepis pochodzi z TEJ strony, zmniejszyłam proporcje o połowę i wyszła mi średniej wielkości babka.


Składniki :

1,5 szklanki mąki pszennej (ok.220g)

1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

szczypta sody oczyszczonej

szczypta soli

szczypta cynamonu

1 szklanka cukru (ok.190g)

pół szklanki roztopionego masła (ok.100g)

2 jajka

120g kwaśnej śmietany

nasionka z jednej laski wanilii

pół szklanki mleka (130ml)

90g mlecznej czekolady (roztopionej i ostudzonej)

2 czubate łyżki masła orzechowego

Polewa :

pół szklanki cukru pudru

1 łyżka masła orzechowego

ok. 3 łyżek mleka

Sposób przygotowania :

W dużej misce umieszczamy wszystkie suche składniki (mąka, proszek, soda, sól, cynamon, cukier). W drugiej misce mieszamy za pomocą trzepaczki jajka, roztopione i ostudzone masło oraz śmietanę i ziarenka wanilii.

Do miski z jajkami stopniowo dodajemy suche składniki na przemian z mlekiem. Mieszamy tylko do połączenia się składników.

Ciasto dzielimy na połowę i przekładamy do dwóch różnych misek. Do jednej części dodajemy roztopioną i ostudzoną czekoladę, mieszamy. Do drugiej masło orzechowe, mieszamy. 

Oba ciasta nakładamy na przemian do formy na babkę wysmarowanej masłem. Przy pomocy patyczka lub noża delikatnie łączymy obie masy robiąc „wir”.

babka z masłem orzechowym i czekoladą


Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180ºC przez 45 minut, do suchego patyczka. 

Po upieczeniu wyciągamy z formy i studzimy.


Polewa:

W miseczce umieszczamy masło orzechowe i cukier puder. Powoli wlewamy mleko, mieszając. Mleka dodajemy tyle by wyszła konsystencja gęstego lukru.

Polewą dekorujemy wystudzoną babkę.


Smacznego !


Wielkanocne Smaki - edycja V
Babki Wielkanocne 2015
Wielkanocne Wypieki

Jedna myśl na temat “Babka z masłem orzechowym i czekoladą

Dodaj komentarz